BarometerPremium

ZAKENBAROMETER APRIL: DEEL 2

Witte sneakers: het verplichte uniform

Het kleurenpalet en de verkochte modellen lopen gelijk over geheel het land, zowel in de steden als in de landelijke gebieden, zowel in Wallonië als in Vlaanderen. Bij de dames zijn de sneakers goed voor 56% van de verkopen, bij de heren is dat 53% en ook de kinderen kiezen voor 44% baskets of sportmodellen.

Wit is voor de dames de topkleur, met 44% van de omzet, op afstand gevolgd door blauw en naturel/beige en ook metallic goud en zilver-effecten. Wie op straat loopt heeft geen toelichting nodig: de witte sneaker is het verplichte uniform voor de dame. Voor zover we er kunnen over oordelen, zijn er geen 5% dames die dit artikel niet in hun schoenenkast hebben staan.

Bovendien is het een artikel dat in alle prijsklassen te vinden is: ook wie spaarzaam met zijn budget omgaat, kan best pronken met leuke witte sneakers: dat is wellicht ook belangrijk om die rage te verklaren. Bovendien wordt de sneaker onder alle kledij gedragen: bij de dames onder (lange) rok, legging of broek, en ook bij de heren ziet men pak en das met aan de voet leuke flashy sneakers met de bekende logo’s van de sportmerken: Nike, Adidas, Puma en talloze andere grote namen, tot en met de luxe-merken.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door René Broekaert8 mei 2019
Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine