Bouwunie en MNM bezoeken #bouwmakkers

MNM radio, Bouwunie, Bouwkroniek en Constructiv sloegen de handen in elkaar om de bouw in de kijker te zetten

Radiopresentator Brahim trok een week lang voor de ochtendshow van MNM de bouw in. Elke dag ging hij langs op twee bouwwerven en tekende hij verhalen op van bouwvakkers. Iedereen kon live op de radio ervaren dat bouw en collegialiteit dicht bij elkaar liggen. “De bouw is af en toe hard werken. Maar het is er ook plezierig om te werken”, zegt Jean-Pierre Waeytens, secretaris-generaal van Bouwunie. “En dat maken we samen met MNM, Bouwkroniek en Constructiv duidelijk met de #bouwmakkers-actie. Een welgemeende “dankjewel” voor alle bouwvakarbeiders die simpelweg onmisbaar zijn voor de bouwbedrijven.” Brahim begon zijn tocht langs de Vlaamse bouwwerven in Boom. De bouwmakkers van Lucon Vloeren goten er net de betonvloer van enkele nieuwe woningen. De ploeg van Lucon Vloeren deelde zijn favoriete platen en kreeg van Brahim een mooie blauwe helm, een werfdoek en een nieuwe werfradio. Ook de andere dagen maakte hij telkens twee werven MNM Appoved. Te weinig jongeren staan te springen om te werken in de bouw. Ze hebben wel de kwaliteiten of de technische kennis en toch kiezen ze voor een kantoorjob. Nochtans verdien valt er in de bouw veel geld te verdienen en is het werken met handen en hoofd. Zonder het belangrijkste te vergeten: je vindt er echte collegialiteit. Bouwvakkers zijn bouwmakkers.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Shoes Barometer eerste semester 2025

De verkoopresultaten in de zelfstandige schoendetailhandel in België tijdens het eerste semester van 2025 zijn allesbehalve goed te noemen. We sluiten deze periode af met min-cijfers. Gemiddeld daalde de omzet met 2% tegenover de eerste zes maanden van 2024 en werden er 3,3% minder paren verkocht.

Shoes zakenbarometer september

We kunnen dus spreken van een echte herfstmaand, en dat had de modesector, en de schoenenbranche in het bijzonder, zeker wel nodig. De bereikte resultaten zijn goed in vergelijking met vorig jaar (+6% meer omzet en 3,3% meer verkochte paren).

Uitbreiding met herenspeciaalzaak meteen schot in de roos

In drie generaties tijd is Lorenz Shoes/Fashion erin geslaagd om van een eenvoudige schoenmakerij uit te groeien tot een schoenhandel met een compleet aanbod van dames- en kinderschoenen, annex herenzaak, waar een breed assortiment van herenschoenen, kleding en accessoires wordt aangeboden. Frederik Claes staat samen met zijn broer Brecht en de ouders Erik en Chantal aan het roer van een sterke winkel, die van een goede naamsbekendheid in de regio geniet, perfect inspeelt op de actualiteit en meeluistert naar de verwachtingen van de klanten uit de ruime omgeving.

Goede leveranciersrelatie belangrijk bij zoektocht naar nieuw merk

Om goed te kunnen verkopen, moet je in de eerste plaats goed inkopen. Dat is de basisregel voor alle handelszaken, en voor de schoendetailhandel in het bijzonder. Het gaat hier om collecties en artikelen, die nauw aan de mode gebonden zijn, en die minstens tweemaal per jaar moeten worden hernieuwd. Goed inkopen vergt dan ook een goede voorbereiding, kennis van het aanbod op de markt en van de eigen klanten, rekening houdend met de concurrentie, de winstmarges en het ontdekken van nieuwe merken. Shoes Magazine sprak hierover met een panel van experten uit de schoenenretail.

Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine