Personal shoppen bij e5-mode
gratis nieuwe dienst

Voortaan kunnen klanten die komen shoppen in de modeketen e5 beroep doen op een Personal Shopper. Hiermee pakt de modeketen uit met een gratis dienst en een service op maat en wil vooral zichzelf beter te wapenen tegen de groei van online winkelen. "We merken dat veel mensen nog behoefte hebben aan advies en ondersteuning bij het winkelen." E5-mode testte eerder al een proefproject in tien winkels. Een groot succes zo bleek aangezien het initiatief nu in heel België wordt uitgerold. Praktisch komt het erop neer dat klanten de personal shopper reserveren in de winkel of via een online agenda op de website van e5. De klant kiest dus zelf het moment waarop het hem het beste uitkomt. De personal shopper, die steeds een medewerker van e5 is, zal dan één uur ter beschikking staan van de klant. “Voor ze de winkel ingaan, zullen zij een gesprek voeren met de klant om te zien wat de verwachtingen zijn. Op basis van dat gesprek trekken de klant en de personal shopper de winkel in om stukken te kiezen en te passen. We willen dat het steeds gaat om een vertrouwd persoon, die goed kan inschatten wat mensen zoeken en nodig hebben.” Voor de kandidaten aan de slag gaan als personal shopper krijgen ze een specifieke, niet-commerciële, opleiding. Ze leren er om advies te geven op basis van de stijl, het figuur en de wensen van de klant.