Personal shoppen bij e5-mode

gratis nieuwe dienst

Voortaan kunnen klanten die komen shoppen in de modeketen e5 beroep doen op een Personal Shopper. Hiermee pakt de modeketen uit met een gratis dienst en een service op maat en wil vooral zichzelf beter te wapenen tegen de groei van online winkelen. "We merken dat veel mensen nog behoefte hebben aan advies en ondersteuning bij het winkelen." E5-mode testte eerder al een proefproject in tien winkels. Een groot succes zo bleek aangezien het initiatief nu in heel België wordt uitgerold. Praktisch komt het erop neer dat klanten de personal shopper reserveren in de winkel of via een online agenda op de website van e5. De klant kiest dus zelf het moment waarop het hem het beste uitkomt. De personal shopper, die steeds een medewerker van e5 is, zal dan één uur ter beschikking staan van de klant. “Voor ze de winkel ingaan, zullen zij een gesprek voeren met de klant om te zien wat de verwachtingen zijn. Op basis van dat gesprek trekken de klant en de personal shopper de winkel in om stukken te kiezen en te passen. We willen dat het steeds gaat om een vertrouwd persoon, die goed kan inschatten wat mensen zoeken en nodig hebben.” Voor de kandidaten aan de slag gaan als personal shopper krijgen ze een specifieke, niet-commerciële, opleiding. Ze leren er om advies te geven op basis van de stijl, het figuur en de wensen van de klant.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Een correcte pasvorm door gloednieuwe scanningtechniek

Een schoen die als gegoten zit in slechts dertig seconden? Het Zwitserse bedrijf FootSnap ontwikkelde een scantechniek die een volledig 3D-beeld creëert van de voeten. Op het World Economic Forum in Davos werd de app bekroond met de Start Up Innovation Award.

Ongestoord shoppen in nieuw schoenenparadijs in Torhout

Bij het binnenkomen van de nieuwe winkel Arcade in Torhout, valt het meteen op dat het niet zomaar een schoenenwinkel is. Het is een waar schoenenparadijs voor mannen en vrouwen. Centraal in de visie van Thijs Simoen staat dat de klant ongestoord moet kunnen rondkijken en zaken ziet die hij in niet veel andere winkels zal tegenkomen. Geen standaard aanbod, maar ook geen standaard service. Zo kunnen de klanten genieten van een deugddoende koffie aan de bar voor, tijdens of na het shoppen.

Trademart legt het ontstaan van trends bloot

Begin oktober werd bij Trademart druk gediscussieerd over de toekomst van trends tijdens een levendig panelgesprek en daarna volgde ook de officiële lancering het eerste trendrapport: “Van Forecast tot For You Page.”

Coronacrisis laat la bottega creatiever dan ooit zijn

Met haar succesvolle winkel La Bottega in centrum Hasselt weet Karine Valy al even elke modeliefhebber te bekoren. Ook voor haar bood de coronacrisis de nodige uitdagingen. Na een eerste schok veerde ze recht met zeer creatieve initiatieven als gevolg. En met succes! Haar vaste klanten konden blijven genieten van de service én heel wat nieuwe klanten vonden de weg naar de webshop.

Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine