Zalando overweegt flagshipstores

om klanten ook offline service te bieden

Rubin Ritter, co-ceo van Zalando, het online modeplatform, heeft aan het Duitse Manager Magazin laten weten dat het bedrijf overweegt flagshipstores te openen in Londen, Parijs en Berlijn. “In deze steden hebben we echte fans die veel tijd met ons doorbrengen en veel bestellen”, vertelt hij. “Voor hen zou het interessant zijn om het merk ook offline te ervaren.” De eerste stappen hiernaar zijn reeds gezet met het opkopen van de vakbeurs Bread & Butter en het overnemen van de basketbalspecialist Kickz.

3D-printen zal volgens Ritter voor een grote verandering zorgen in de mode-industrie. “Het zou een groot voordeel zijn als we in Berlijn bijvoorbeeld goedlopende sneakers kunnen bijdrukken”, legt hij uit. De online moderetailer denkt er zelfs aan een fabrieksdivisie op te zetten waar kleine en middelgrote merken geholpen worden met 3D-printen. “3D-printen kan naast ons logistieke en fulfilmentaanbod een belangrijk onderdeel worden van ons bedrijfsmodel.”

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine