Reynaers Aluminium versterkt duurzaamheidsambitie

Beloond voor continue duurzaamheidsinspanningen

Reynaers Aluminium blijft investeren in meer duurzaamheid. Het bedrijf behaalde onlangs het Cradle to Cradle-certificaat (C2C) en ondertekende een nieuwe Green Deal met de Vlaamse overheid. Die Green Deal verbindt o.a. Reynaers ertoe om zich samen met andere partners uit de bouwketen en de Vlaamse overheid een innovatief lerend netwerk voor circulair bouwen te starten. De deelnemers zetten experimenten op en delen hun kennis en ervaring met elkaar. Op die manier moet de Green Deal tegen 2050 bijdragen tot het realiseren van een circulaire economie in Vlaanderen. Het lopende onderzoeksproject Circulair Retrofit Lab, samen met de Vrije Universiteit Brussel (VUB), was reeds een eerste stap van Reynaers richting de transitie naar die circulaire bouweconomie.
Het C2C-certificaat is voor Reynaers alvast een mooie erkenning voor zijn inspanningen. Het C2C Innovation Institute beoordeelde de ingediende dossiers van Reynaers Aluminium (één per product) op vijf niveaus, gaande van kwaliteit en duurzaamheid tot de ethiek tijdens het productieproces. De gecertificeerde producten verzekeren zo een hoogwaardige isolatie en duurzaam materiaal.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Slimme ruimteplanning: sleutel tot meer klanttevredenheid en hogere winst

In een recente whitepaper toont Amoobi, expert in klantgedrag en winkeloptimalisatie, hoe slimme ruimtebeslissingen niet alleen je omzet verhogen, maar ook de klantervaring verbeteren.

Minder nee-verkopen door efficiënt gebruik software

De tijd dat de man niet meer op zoek was naar een leuk paar schoenen, is voorgoed voorbij. Meer dan ooit tevoren mag zijn schoeisel opvallen en vooral anders zijn dan anders. Opvallende prints, fraaie details en in het oog springende zooloptieken zijn erg gegeerd bij de mannelijke consument. Maar wat vooral belangrijk is, is dat de schoen licht en comfortabel aan de voet moet voelen. Een element dat zijn oorsprong vindt in de populaire sneakers. De fusionlook, waarbij klassieke met sportieve elementen naadloos worden gecombineerd, is niet meer uit het straatbeeld weg te denken en is een must voor uw aanbod.

Tassentrends herfst/winter 2021

Aaibaar bont versus glanzend metaal, natuurlijke herfstkleuren versus harde, felle tinten: komend najaar is in alle opzichten een seizoen van uitersten. Handtassen zijn overdreven groot of juist heel klein. Ontwerpers laten hun vakmanschap spreken met gevlochten structuren en crocoreliëf. Een nieuwe trend is het dragen van meerdere tassen bij elkaar.

Fashiontrends dames herfst/winter 2022

In een periode waarin onze vrijheid is ingeperkt, proberen ontwerpers te ontsnappen aan de waan van de dag. Dat uit zich in een vleugje rebellie, met verwijzingen naar rock-‘n-roll, de vrije geest van de sixties en transparante stoffen.

Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine