Dag van de Ondernemer 2017

Bouwunie zet bouwbedrijven in de bloemetjes

Bouwunie vierde op vrijdag 17 november 2017 de Dag van de Ondernemer, een initiatief van Unizo. Een delegatie van Bouwunie bezocht verschillende bouwbedrijven en zette ze in de bloemetjes. Ze kregen ook een rondleiding door de bezochte ondernemers en luisterden naar hun wensen en verzuchtingen. Voorzitter Filip Verkest nam samen met directeur Bart Verstraete en regioverantwoordelijken Vincent Decruyenaere en Hildegard Moreels de westkant van Vlaanderen voor zijn rekening. Gedelegeerd bestuurder Hilde Masschelein, secretaris-generaal Jean-Pierre Waeytens, juridisch adviseur Nadia Schepens en bewegingscoördinator Wannes Staelens trokken door de provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant. “Op de Dag van de Ondernemer willen we de ondernemers danken voor hun ondernemingszin, hun doorzettingsvermogen en hun durf”, aldus Hilde Masschelein. “Met dit initiatief brengen we het mooie aan het ondernemerschap onder de aandacht.”

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Een correcte pasvorm door gloednieuwe scanningtechniek

Een schoen die als gegoten zit in slechts dertig seconden? Het Zwitserse bedrijf FootSnap ontwikkelde een scantechniek die een volledig 3D-beeld creëert van de voeten. Op het World Economic Forum in Davos werd de app bekroond met de Start Up Innovation Award.

Acht onmisbare parameters voor een geslaagde shopervaring

Overleven in het huidige retaillandschap is geen evidentie. Het is niet altijd makkelijk om als kleine zelfstandige je plaats te veroveren tussen grote ketens, zowel online als offline. Toch gelooft Steven Bollé, zelfstandige retail coach en designer, dat elke winkel zijn bestaansreden heeft, al is het vaak een kwestie van het herontdekken van die reden.

Langetermijndenken is sleutel tot succes

Kathedralen zijn gebouwd door mensen die wisten dat ze het eindresultaat nooit te zien zouden krijgen. In de boekenbundel 'Futures' roept trendwatcher Herman Konings op om opnieuw aan kathedraaldenken, ofwel langetermijndenken, te doen. “We weten al dat de verandering steeds sneller plaatsvindt. Daardoor is er meer gelegenheid om iets nieuws te creëren. Dit moet een ondernemer doen: meer denken aan overmorgen. Denk na over hoe je de nieuwe generaties, die meer op elkaar gaan lijken, kunt bedienen. Zij schrijven de fysieke winkel zeker niet af." Lees hier het volledige artikel.

Acht onmisbare parameters voor een geslaagde shopervaring

Overleven in het huidige retaillandschap is geen evidentie. Het is niet altijd makkelijk om als kleine zelfstandige je plaats te veroveren tussen grote ketens, zowel online als offline. Toch gelooft Steven Bollé, zelfstandige retail coach en designer, dat elke winkel zijn bestaansreden heeft.

Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine