"Corona heeft koopgedrag van Belg drastisch veranderd", aldus Comeos

Hygiënemaatregelen blijken belangrijker dan ooit

 corona shopgedrag Comeos

De coronacrisis heeft de aankoopgewoontes van de Belg drastisch en mogelijk permanent veranderd, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek van sectorfederatie Comeos, samen met de hogescholen Thomas More en de Haute Ecole Louvain. Dat schrijft VRT NWS. Hygiënemaatregelen blijken belangrijker dan ooit.

Daarnaast geeft 33 procent van de bevraagden aan ook in de toekomst meer online te gaan kopen. Bij een bevraging tijdens de lockdown lag dat aantal op 30 procent. Vooral zestigplussers hebben het gemak van onlinewinkelen ontdekt. Al is deze categorie, samen met de jongsten, ook weer meer fysiek gaan winkelen sinds die weer open zijn na de lockdown. 

De meeste consumenten (85 procent) vermijden drukke winkelstraten sinds de coronacrisis. Eveneens 85 procent vindt het belangrijk dat winkelkarretjes worden ontsmet en dat de maximumcapaciteit van winkels wordt bewaakt, net zoals de beschikbaarheid van handgel bij de ingang. Negen op de tien maken er ook effectief gebruik van. De overgrote meerderheid (96 procent) let op de afstand die moet bewaard worden en 80 procent beperkt de tijd in de winkel.

Bijna driekwart (74 procent) gaf (voor de verplichting, red.) aan mondmaskers zeer belangrijk te vinden bij het winkelpersoneel en 61 procent droeg zelf al zo'n mondkapje. 

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door Melissa Himpe16 juli 2020
Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine