Semler introduceert hippe sneakers

Nieuwe collectie werd voorgesteld op Walk & Watch op Trade Mart.

Nieuwe collectie werd voorgesteld op Walk & Watch op Trade Mart.
Sneakers zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Volgens velen zijn ze dan ook een gevestigde waarde geworden. Toch is het hoogtepunt in de hype en de verkoop al gebeurd. De consument is bereid om er een mooie som voor op tafel te leggen, een bewijs dat ze de sneaker als een volwaardige schoen zien. Het succes is te verklaren door het grote comfort dat ze met zich meedragen, en het feit dat ze met elke outfit gecombineerd kunnen worden. Naast de echte sneakermerken bieden ook de traditionele schoenenmerken iets gekledere sneakers aan. Lees hier het volledige artikel.
In tegenstelling tot stadsschoenen worden sneakers vaak van dag tot dag gedragen, waardoor ze heel wat te verduren krijgen. Een goed onderhoud zorgt ervoor dat de sneaker er als nieuw blijft uitzien en een hele poos langer meegaat.
De hoop op beterschap in november bleek voor de klassieke schoendetailhandel helaas ijdel. Ondanks positieve signalen over consumentenvertrouwen en koopkracht, zakte de omzet in november 2025 met gemiddeld 17,5% ten opzichte van een jaar eerder.
De resultaten van de voorbije maanden stellen teleur, en de maand mei 2025 vormt hierop geen uitzondering. Mei 2024 was ook zeer zwak vergeleken met het jaar voordien, en ook dit jaar zitten we met een gemiddelde daling in omzet (-3,8%) en in aantal paren (-4,7%) ten opzichte van vorig jaar.
Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.