Google introduceert similar items

voorlopig enkel voor schoenen en accessoires

Google heeft voor de mobiele gebruiker de functie ‘Similar Items’ in Images geïntegreerd. Hiermee kunnen gebruikers die naar afbeeldingen van producten zoeken, suggesties voor aankopen zien. De functie werkt voorlopig alleen voor schoenen en accessoires. Bij het klikken op een afbeelding van een van deze producten, geeft Google een lijst met vergelijkbare items, de prijs en aanbieders waar het product te koop is. Retailers die willen dat hun aanbod zichtbaar wordt in Similar Items, moeten de naam van het product, de prijs en de valuta in hun metadata opnemen. Of en hoe Google geld verdient aan de nieuwe functie, is niet duidelijk. Voorlopig is Similar Items alleen beschikbaar in de app en mobiele browser, maar later wil Google ook zijn andere kanalen van de functie voorzien.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine