Torfs voert nachtwerk in

alleen voor wie wil

Samen met het personeel heeft Schoenen Torfs besloten om nachtwerk in te voeren. Dankzij dit akkoord kunnen klanten, als ze hun schoenen voor 22u bestellen, de volgende dag hun schoenen krijgen. Momenteel is dat nog wanneer de bestelling voor 19u wordt geplaatst. Torfs benadrukt dat niemand wordt verplicht om 's nachts te werken. Vanaf midden februari worden online bestelde schoenen ook 's nachts verwerkt en verstuurd. "Wij zijn het eerste bedrijf dat erin slaagt een akkoord over nachtwerk te bereiken met de vakbonden', aldus CEO Wouter Torfs (De Tijd.)

Toch wijst Wouter Torfs op enkele problemen in de e-commerce in België. “Wij betalen ons personeel 10% meer dan concurrenten in Duitsland en Nederland.” Omdat het de prijzen gelijk wil houden met bedrijven als Zalando, heeft het geen andere keuze dan in de eigen winstmarges te snijden. “We kunnen niet anders, want dankzij het internet kunnen klanten makkelijk prijzen vergelijken.”

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Shoes Barometer april 2025

De Shoes Barometer van april 2025 laat zien dat de consument aarzelt, ondanks het mooie weer. Met een kleine omzetstijging van slechts 0,8% en 2% minder verkochte paren, lijkt de schoenhandel het moeilijk te hebben gehad.

Zakenbarometer juli deel 3

Dat is de titel van een artikel in de krant “De Tijd” van 17 april 2019. “Zalando laat meer Europeanen betalen voor verzending pakjes. Na de Italianen moeten ook de Britten, de Ieren en de Spanjaarden verzendkosten betalen als ze kleine pakjes bestellen. De concurrentie volgt het voorbeeld."

Verander om de zes jaar de kleuren in uw zaak

Schoenenwinkels springen zuinig om met kleur. De uitbaatster van het Parijse Jimmy Choo formuleerde het zo: “Het interieur moet stijlvol en chique aanvoelen, maar ons product, de schoen, staat altijd centraal. The product is the hero. Om het goed tot zijn recht te laten komen, moet de achtergrond niet te dominant worden. We gebruiken daarom tijdloze kleuren en kwaliteitsvolle materialen.“ Toch is niet alles wit in schoenenland. De kleuren aan de wanden zijn wel degelijk trendgevoelig. De meeste schoenenzaken vernieuwen ook regelmatig het interieur. Om de vier à zes jaar lijkt de norm te zijn.

Zakenbarometer augustus 2018: deel 3

Niet alleen voor de dames, maar ook voor de heren verbreedt het kleurenpalet. Merkwaardige vaststelling: zwart verliest sterk aan impact: bij de dames slechts 11%, bij de heren 18% en bij de kinderen nog 10%. Een collega stelt dan ook vast dat de meeste schoenetalages er veel te somber uitzien. “Naar mijn mening te veel zwart in de etalages, die soms lijken op uitvaartcentra. Wat meer kleur zou wat meer belangstelling meebrengen", zo luidt het.

Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine