Joyvalle geïntegreerd in Campina

De briks zullen de pluspunten van de twee merken combineren

Voortaan valt Joyvalle onder de paraplu van FrieslandCampina. Het zuivelbedrijf besliste om vanaf dit najaar te gaan voor één sterk merk dat het ten volle kan ondersteunen. Daarom wordt Joyvalle geïntegreerd in het Campina-merk. De CampinaJoyvalle briks zullen de pluspunten van Campina en Joyvalle combineren: Belgische weidemelk (melk afkomstig van koeien die van de lente tot de herfst 120 dagen buiten grazen) met AA-label en extra vitamine D-verrijking.

Via een precommunicatie op de verpakkingen wordt tussen juni en september geïnformeerd over de wijzigingen in het Joyvalle-assortiment. De nieuwe CampinaJoyvalle-verpakkingen zullen vervolgens vanaf september beschikbaar zijn. Het CampinaJoyvalle-assortiment zal bestaan uit 1 l halfvolle melk, 1 l volle melk en 6x200 ml volle melk in tetrapak. Daarnaast brengt het bedrijf ook een voordeelpak van 1,5 l op de markt voor gezinnen met kinderen. In de melkcategorie vertegenwoordigt deze groep immers 40 procent van het volume.
Met een duidelijk onderscheidend melkassortiment zal FrieslandCampina meer waarde geven aan de melkcategorie:
• Magere, halfvolle en volle Campina melk;
• Lactose-arme Campina melk;
• Halfvolle en volle AA-melk met extra Vitamine D onder het merk CampinaJoyvalle.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Peppol: wat betekent dit voor retailers?

Geen papieren factuur of pdf meer, maar een elektronische factuur die rechtstreeks vanuit het kassasysteem naar de boekhouding gaat. Vanaf 2026 is dat de nieuwe realiteit voor elke retailer in België.

Slimme ruimteplanning: sleutel tot meer klanttevredenheid en hogere winst

In een recente whitepaper toont Amoobi, expert in klantgedrag en winkeloptimalisatie, hoe slimme ruimtebeslissingen niet alleen je omzet verhogen, maar ook de klantervaring verbeteren.

Inlegzolen

Zolang er schoenen worden verkocht, zullen inlegzolen het goed blijven doen. De consument zoekt naar comfort en is daarvoor niet schuw om dieper in de buidel te tasten. Daar kan als verkoper handig op worden ingespeeld. Het is vooral nuttig om op de verschillende noden van de consument per seizoen in te spelen.

Ga efficiënter te werk dankzij kassasoftware

Een apart systeem voor uw kassa en uw stockbeheer behoort nu echt tot de verleden tijd. Steeds meer schoenwinkels stappen over naar kassasoftware met een geïntegreerd stockbeheer. Op deze manier kunt u meteen zien welke producten het goed doen in de winkel en welke zaken bijbesteld moeten worden. Om op de vraag van de klant in te spelen, zijn er ook steeds meer koppelingen mogelijk met andere toepassingen zoals webshops, apps of klantenkaarten. Omdat we soms door de bomen het bos niet meer zien, zetten we in dit artikel enkele softwarepakketten, met hun voornaamste features, in de schijnwerpers. Lees hier het volledige artikel.

Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine