Touring gooit dienstverleningsmodel om

Touring helpt voortaan weggebruikers met de fiets, motor, auto of ander voertuig

In 2016 stonden een record aantal files op de Belgische autosnelwegen. Mensen gaan daarom op zoek naar alternatieve manieren om zich te verplaatsen. Touring erkent die evolutie en maakt zijn pechverhelpingsdiensten multimodaal: voortaan wordt de persoon in kwestie geholpen, ongeacht de manier waarop hij of zij zich verplaatst. Vandaag gebeurt ongeveer 18% van het woon-werkverkeer met de fiets. Ook het park van gemotoriseerde tweewielers stijgt gestaag. “Het is goed dat mensen nadenken over hun verplaatsingsgedrag”, aldus Touring. “Dit creëert nieuwe noden voor hulp, begeleiding en bescherming bij onze leden. Alle weggebruikers verdienen het om geholpen te worden in hun nieuw of veranderend verplaatsingsgedrag.” Touring beantwoordt het mobiliteitsvraagstuk met een verregaande vereenvoudiging van zijn pechverhelpingsdiensten. In grote lijnen worden nog slechts twee types aangeboden in de vorm van eenvoudige bundels: bescherming van de persoon of de familie in België en bescherming van de persoon of familie in het buitenland. Deze nieuwe diensten krijgen de naam Move On België en Move On World. De voordelen de aangesloten weggebruikers zijn legio: transparantie van het aanbod en een snellere en efficiëntere hulpverlening. Daarbij blijft het de betrachting om de klanten zo snel mogelijk weer mobiel te krijgen. De multidisciplinaire wegenwacht(er) zal bijgevolg instaan voor het helpen van pechvogels met de fiets, motor, auto of een ander voertuig. De weggebruikers hoeven daarbij niet langer na te denken over welk type bescherming ze al dan niet wensen; voortaan worden alle vervoersmiddelen met één product gedekt.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Grote schoenenenquête: zo koopt de Belg zijn of haar schoenen

In opdracht van schoenenketen vanHaren voerde het onderzoeksbureau Profacts begin maart 2021 een elektronisch onderzoek uit bij meer dan 600 Vlamingen tussen 25 en 45 jaar oud. De clichés werden ontkracht maar eveneens bevestigd.

Zakenbarometer eerste semester 2022: back to (normal) business?

Tijdens de eerste zes maanden van 2022 werd gemiddeld 10,9% meer omzet geboekt en werden er 8,1% meer paren verkocht dan vorig jaar. Wie toch vergelijkt met 2019, kan vaststellen dat er gemiddeld 7,5% minder omzet werd geboekt.

Transformatie geeft Intermarché Doornik voorsprong

De Intermarché in Doornik is nu net geen twintig jaar in handen van het echtpaar Ronse, dat samen met hun twee kinderen nog andere Intermarchés beheert. We spraken vader en zoon over de vernieuwingen van de winkel, die plaatsvonden in het voorjaar van 2018. Het comfort van de klant was de belangrijkste drijfveer om alles te herzien. Met uitstekend materiaal en uitgekiende oplossingen is de winkel nu vijf jaar vooruit op zijn tijd. De balans na een halfjaar is positief: met minder non-foodartikelen en veel meer vers stijgt de omzet.

Delva in Veurne bouwt nieuwe versmarkt

Net voor corona in alle hevigheid losbarstte, startte versmarkt Delva in Veurne met de bouw van een nieuwe versmarkt. De versmarkt werd een overzichtelijke en gezellige ruimte, dankzij de lage opstellingen en de natuurlijke materialen. Er kwamen tegelijkertijd mooie bureaus bij en de personeelsruimte werd een pak groter. Begin juli opende de nieuwe winkel zijn deuren en telden de zaakvoerders algauw 30% meer klanten. De webshop die in allerijl werd gemaakt, is zeker een blijver.

Print Magazine

Recente Editie
25 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine