naar top
Menu
Logo Print
Artikel - 09/02/2017

SPECIFIEKE KASSASOFTWARE VERGEMAKKELIJKT STOCKBEHEER

Ga effeciënter te werk met een gebruiksvriendelijk kassasysteem

Een apart systeem voor uw kassa en uw stockbeheer behoort nu echt tot de verleden tijd. Steeds meer schoenwinkels stappen over naar kassasoftware met een geïntegreerd stockbeheer. Op deze manier kunt u meteen zien welke producten het goed doen in de winkel en welke zaken bijbesteld moeten worden. Om op de vraag van de klant in te spelen, zijn er ook steeds meer koppelingen mogelijk met andere toepassingen zoals webshops, apps of klantenkaarten. Omdat we soms door de bomen het bos niet meer zien, zetten we in dit artikel enkele softwarepakketten, met hun voornaamste features, in de schijnwerpers.

Niels Cheyns

TILROY

De software van Tilroy brengt concept en technologie samen. Het is een totaaloplossing voor retailers en bevat alles wat nodig is om de winkel, de webshop en de voorraad te beheren met één onlinetool. Indien nodig, kan er ook maatwerk geleverd worden. Er is één centraal beheer met één tool, in één winkel of op meerdere (online)locaties. Er is altijd een overzicht van elk artikel, de voorraad en de verrichtingen die gebeuren aan elke kassa, ongeacht waar u zich bevindt.

Onlineverkoop integreerbaar

De winkel- en webshopgegevens zijn perfect geïntegreerd, waardoor u in de winkel meteen kunt zien wat online verkocht is en omgekeerd. Een klant in de winkel heeft meteen een account in de webshop. Artikels, kortingen en cadeaubonnen worden in beide kanalen herkend. De koppeling met sms- of maildiensten, digitale tickets of verzendingsnotificaties is geen enkel probleem en ook de export van uw gegevens naar externe programma's behoort tot de mogelijkheden. De eenmalige installatie- en configuratiekost bedraagt € 350 en de maandelijkse kost bedraagt € 95 per winkel. Indien u een webshop wilt integreren, is de opstartkost € 900.

SOFTWEAR

Softwear is een standaardpakket dat modulair is opgebouwd. Door de modules kan er een maatwerksysteem gemaakt worden. Het programma is door Softwear zelf ontwikkeld en is gebaseerd op de modernste programmatuur voor webbased applicaties. Hierdoor is het in staat om snel in te grijpen zonder gebonden te zijn aan grote en kostbare partijen. De software voorziet in interfiliaal verkeer, rapportage van de verkoopcijfers en een omnichannelsysteem waardoor je kunt betalen in één filiaal en versturen vanuit een ander.

Eigen sms-service

Koppelingen met webshops, apps, mailproviders en dergelijke meer zijn mogelijk via een samenwerking met partners. Softwear beschikt wel over een eigen sms-service. Er is een eenmalige opstartkost: € 895 voor trainingen en een eenmalige set-up die € 400 kost. Vanaf het moment dat alles geïnstalleerd is, bedraagt de maandelijkse abonnementskost

€ 130. In deze prijs zitten ook de upgrades, back-ups en een professionele servicedesk.

KOSTPRIJS

Voor het gebruik van softwarepakketten zijn er enerzijds de maandelijkse abonnementskosten, anderzijds is er ook de eenmalige opstartkost, waar training, conversie en implementatie in voorzien zijn.

MOGELIJKHEDEN

De meeste aanbieders gebruiken eigen software, waardoor ze hun pakketten op maat kunnen aanpassen. Dit zorgt voor een kassasysteem dat volledig beantwoordt aan de wensen van uw onderneming.

POSFLEX

De POSflex is speciaal ontwikkeld voor ondernemers binnen de moderetailbranche en is daardoor helemaal afgestemd op de processen binnen uw bedrijf. De software kan op maat aangepast worden en werkt zowel op Windows als op iOS. Het systeem wordt continu online verwerkt, waardoor alle gegevens zoals voorraad, verkoopretours, klanteninfo, bonussen, vouchers en herstellingen in alle winkels steeds up-to-date zijn en u in de backoffice ook over de meeste recente cijfers beschikt. De rapportage gebeurt via Microsoft Power BI. Zo zijn de gegevens overal en op alle apparaten beschikbaar.

Edi-integratie

Loyaltyprogramma's zijn vrij te installeren via apps. Een EDI-integratie met uw leveranciers is essentieel voor de gegevensuitwisseling van artikels, orders en de levering. In het geval van een technische storing kan het systeem toch standalone blijven voortwerken, ook als u geen internetverbinding meer heeft. De POSflex-kassa's zijn in verschillende kleuren verkrijgbaar en er is de mogelijkheid om deze te personaliseren. De jaarlijkse kost bedraagt € 2.500 voor de backoffice. De kassahardware kost € 1.500, er zijn ook huurformules op aanvraag beschikbaar.

MIDELCO

Midelco, de opvolger van ShoeMan, is niet enkel een verkoopbeheersysteem, maar ook een totaaloplossing voor de schoenenhandel die u toelaat om zowel een als meerdere winkels optimaal te beheren. Het combineert een eenvoudig en gebruiksvriendelijk winkelbeheer, stockbeheer, verkoopanalyse en klantenbeheer met functies voor een goed zakelijk inzicht. Ook een doorgedreven integratie met webshops, opvolging en retours, afhaalmogelijkheden alsook displays en kiosken zijn voorzien.

Sms-beheer

Via mail- of sms-beheer wordt de klant op de hoogte gebracht van de status van de verzending. De software past zich aan elke onderneming aan. Hij heeft veel tools voor o.a. de automatische optimalisatie van de stockverdeling. Anderzijds kun je via de business intelligence de verkoop in detail analyseren. Het softwarepakket wordt aangevuld met andere apparaten. De eID-lezer zorgt ervoor dat de klantgegevens meteen in het programma ingelezen worden. Met de Fotobox worden de foto's die genomen worden van de producten, meteen in Midelco ingelezen en doorgestuurd naar het web. Vanaf € 2.500 voor een light versie. Het jaarlijkse onderhoud en de updates bedragen 15% van de licentieprijs.

MEERDERE VESTIGINGEN

De softwarepakketten kunnen voor meerdere vestigingen gebruikt worden. Zo kunt u ook steeds de stock en het kassaverloop in een andere winkel zien, zo kunt u uw klant nog beter van dienst zijn.

KOPPELINGEN

Vanuit uw kassa uw gegevens importeren van of exporteren naar andere programma's is geen probleem. Externe koppelingen naar webshops of diensten zoals sms behoren ook tot de mogelijkheden.

AANKOOPCRITERIA

RETAILVISION ENTERPRISE

 

K3 Retail heeft met RetailVision Enterprise een standaardprogramma gemaakt waarbij er minimaal maatwerk mogelijk is. Via realtimegegevens kunt u bijhouden welke producten er op voorraad zijn en hoe ze verkopen in de winkel. In het pakket zitten de volgende tools: klantenbeheer, geavanceerd voorraadbeheer en standaardrapportages. Uitgebreid met: cadeaukaartbeheer, loyaliteitsprogramma's, replenishment en integratie met derden (zoals webshops of apps).

Gedetailleerde verkooprapportages

Met de geïntegreerde business intelligence tool krijgt u gedetailleerde verkooprapportages. Het pakket staat open voor andere toepassingen, zoals webshops of apps. De WebPlayer zorgt ervoor dat de belangrijkste gegevens consulteerbaar zijn waar en wanneer u maar wilt, op uw smartphone of tablet. Meerdere gebruikers kunnen gebruikmaken van het programma, waarbij u kiest wie wat kan zien of doen. De opstartkost varieert van klant tot klant, de maandelijkse abonnementskosten staan vast. Een Medium-pakket kost € 54,95, het Large-pakket € 64,95 en het XL-pakket, tot slot, kost u € 74,95.