- 12 januari 2018
Hoe u meer loyalere klanten krijgt
Hoe u meer loyalere klanten krijgt Maatschappelijk ondernemen zorgt voor grotere loyaliteit Wist u dat bedrijven die in de ogen van de klant een grotere maatschappelijke bijdrage leveren, kunnen rekenen op 7% meer loyale klanten? Dat blijkt uit een onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen en data-analysebureau MICompany. Gedurende een periode van twee jaar werd in 18 landen het koopgedrag en de klantwaardering voor mvo-initiatieven bij 93 merken gemeten. Het is meteen duidelijk dat investeringen in maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) onmiddellijk een positief effect hebben op de loyaliteit van klanten, in het bijzonder bij innovatieve bedrijven die in 'doing-good-initatieven investeren. Hier ervaren bedrijven tot een wel 12% hogere klantloyaliteit. Bron: retailtrends
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.