naar top
Menu
Logo Print

Hoogste europese consumentenvertrouwen

dat blijkt uit studie GfK
magazine

Het Europese consumentenvertrouwen zit goed. De positieve trend die zich tijdens het eerste kwartaal manifesteerde, blijft doorgaan. In februari stond het consumentenvertrouwen zelfs op een recordhoogte. Dat blijkt uit de cijfers van het onderzoekbureau GfK in opdracht van de Europese Commissie. In de studie werden 40.000 mensen uit de 28 lidstaten ondervraagd. Daaruit bleek eerder al dat de Europese consument optimistischer was geworden, een trend die zich verder gezet heeft tijdens het eerste kwartaal van 2017. Nadat het consumentenklimaat in december 2016 tot zijn hoogste niveau was gestegen sinds januari 2008, stond het voor de 28 EU-landen door een verdere stijging van 2 punten tegen februari op een recordhoogte van 19,9 punten en klokte uiteindelijk af op 18,9 in maart", klinkt het bij GfK. Aan het eind van het kwartaal is de Belgische consument optimistischer dan vorig jaar wat de economische verwachtingen betreft: met 13,8 punten in maart bereikte de indicator zijn hoogste niveau sinds eind 2015. De Belgische consument verwacht dus kennelijk economisch herstel. De koopbereidheid van de Belgische consument bleef wel relatief constant in vergelijking met de voorbije maanden, maar klokte aan het eind van het eerste kwartaal van 2017 af op 16,6 punten, bijna 7 punten lager dan in maart 2016.(bron: Gondola)

SHOES MAGAZINE

SHOES MAGAZINE

+3250240404
+3250240445