naar top
Menu
Logo Print

Klant wil niet meer volle prijs betalen

Gevolg door voortdurende kortingen
magazine

Klanten lijken steeds minder bereid te zijn om de volle prijs te betalen voor mode, door de jarenlange kortingsacties van heel wat winkels. Dat blijkt uit een onderzoek van Fung Global Retail & Technology en First Insight. Het onderzoek liep over een periode van drie jaar en werd uitgevoerd bij meer dan 57.000 vrouwen uit elf landen. Het onderzoek toont aan dat de prijzen voor kleding de voorbije jaren enorm zijn gedaald en dat de consument ook steeds minder wil uitgeven. Zo wil hij slechts 76% van de volle prijs betalen voor producten Dat is een gevolg van een trend binnen de moderetail waarbij er steevast met kortingen wordt gewerkt om kleding sneller te verkopen. Retailers krijgen nu de moeilijke taak om klanten te laten wennen aan een tijd waarin er minder kortingen worden gegeven. Enkel modieuze sportkleding lijkt aan de trend te ontsnappen, want binnen die categorie wordt er wel nog sneller geld uitgegeven, ondanks het feit dat de prijs er de voorbije jaren sterk is gestegen.

SHOES MAGAZINE

SHOES MAGAZINE

+3250240404
+3250240445