naar top
Menu
Logo Print

Instagram test shopfunctie moderetailers

shoppen via social media
magazine

Het  social media platform is bezig met een proef onder 20 moderetailers waarbij gebruikers de producten op de foto direct kunnen aankopen. Hiermee wil Instagram productadvertenties verder uitbreiden door foto's 'shoppable' te maken. Zo smelten inspiratie en informatie mooi samen tot een werkelijke aankoop. "Hoe meer informatie de consument heeft, hoe sneller men overgaat tot een aankoop", aldus Instagram. Momenteel wordt deze mogelijkheid getest in Amerika, zo'n twintig merken doen mee waaronder Abercrombie&Fitch en Levi's. Elke foto heeft een 'tap to view'-icoon. als je erop klokt, komt deze naar voor.   Hierop staat de naam van het artikel en de prijs. Wanneer je op de link klikt, komt er een schermpje in beeld met meer productspecificaties. Als je op de link in dat scherm klikt, kom je direct op de site waar je het artikel kunt kopen. Hoe het precies werkt, zie je hier

SHOES MAGAZINE

SHOES MAGAZINE

+3250240404
+3250240445