naar top
Menu
Logo Print

Detailhandelaar heeft webshop nodig

Fase twee van campagne 'Het internet. Ook uw zaak' is gestart
magazine

Vlaamse minister van Economie Philippe Muyters (N-VA) en zelfstandigenorganisaties Unizo en NSZ hebben de aftrap gegeven voor de tweede fase van de e-commercecampagne “Het Internet. Ook uw zaak”. Met deze campagne is het de bedoeling om de lokale handelaars in Vlaanderen massaal te digitaliseren. “Winkeliers die ook online actief zijn, zien hun omzet met gemiddeld 15 procent stijgen, zo blijkt uit onderzoek. Daarom willen we handelaars praktisch begeleiden om hun online aanwezigheid te versterken”, verklaart Christine Mattheeuws, de voorzitter van NSZ. “Het afgelopen jaar hebben we in een eerste fase van de campagne ‘Het Internet. Ook uw zaak.’ ingezet op sensibilisering. Wees je bewust van het online potentieel en ga eens kijken hoe het jou kan helpen”, vult Vlaams minister Muyters aan. “De campagne was een succes, het aantal handelaars dat na de campagne aan webverkoop doet, was gestegen van 18 naar 32 procent. In de tweede fase gaan we nu meer inzetten op competentieversterking via praktische tools, cursussen en sessies, zodat nóg meer handelaars echt online aan de slag gaan.” De nieuwe campagne moet handelaars onder meer helpen om via een scan uit te maken welke online tools bij hen passen. De website www.hetinternetookuwzaak.be omvat ook een overzicht van tips, opleidingen en info over de financiële impact van online-activiteiten.

UNIZO

UNIZO

+3222122511
+3222309354